Сьогодні, 10 вересня, почалася робота над новим навчальним проетом " Усі вони закохані в життя". Це про рослини. Ми розділилися на групи і кожна група отримала своє завдання. про його виконання будемо сповіщати кожен день у блозі.хто чохе, може залишити коментарі.
Підготувати публікацію – звіт про проект.
11 вересня. Групи розпочали роботу
Завдання для групи
ЕКСПЕРТІВ
1. Визначити життєві форми рослин. тривалість
життя. Порівняйте зовнішній вигляд дерева, чагарнику та трав’янистої рослини. Заповните таблицю:
Життєва
форма
|
Особливості
зовнішньої будови
|
Приклади
|
Дерева
|
||
Чагарники
|
||
трави
|
2. Визначити групи росли за пристосуванням до
особливих умов (світло, вода, якість
ґрунту).
3. Пригадати видозміни вегетативних органів рослини
і причини їх виникнення.
- Чим відрізняються листки рослин, що
ростуть у тіні, від рослин, що вимагають яскравого освітлення?
-
Як
рослини різних місць пристосовані до
нестачі або надлишку вологи?
4. Сфотографувати рослини різних екологічних
груп для звіту.
Завдання для групи
ДОСЛІДНИКІВ
I.
Провести
дослідження « Вплив світла на
рослини»
Мета: з’ясувати, які зміни виникають у зовнішньому
вигляді рослині під впливом світла.
Обладнання: дві кімнатні рослини одного виду (
можна різних видів).
План проведення дослідження
1. Одну із рослин поставити на добре
освітлене підвіконня, а іншу – у притінене місце. Сфотографувати їх.
2. Через 5-7 днів оглянути рослини і
зафіксувати зміни. Відмітити, чи змінився зовнішній вигляд кожної рослини. Сфотографувати.
3. Зробити висновки щодо того, чим викликані
зміни у зовнішньому вигляді рослин.
II. Провести
дослідження « Вплив води на рослини»
Мета: з’ясувати, які зміни виникають у зовнішньому вигляді рослині при
нестачі води».
Обладнання: дві кімнатні рослини одного виду ( можна різних видів), вода
для поливу.
План проведення дослідження
1. Обидві рослини поставити на добре
освітлене місце. Одну із них добре поливати через день, а іншу – зовсім не поливати
протягом експерименту. . Сфотографувати рослини на початку дослідження.
2. Через 5-7 днів оглянути рослини і
зафіксувати зміни. Відмітити, чи змінився зовнішній вигляд кожної рослини. Сфотографувати.
3. Зробити висновки щодо того, чим
викликані зміни у зовнішньому вигляді рослин.
Завдання для групи
НАУКОВЦІВ
Користуючись різними джерелами інформації
знайти визначення термінів:
Екологічні фактори ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Життєва форма- _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Заповніть таблицю «Екологічні фактори»:
Абіотичні
|
Біотичні
|
Антропогенні
|
Як рослини різних місць мешкання пристосовані до недостачі або надлишку
вологи?
Ксерофіти
|
Гігрофіти
|
Мезофіти
|
Наведіть приклади теплолюбних і холодостійких рослин. Чому теплолюбні
рослини не витримують заморозків?
Теплолюбні
______________________________________________________________________________________________________________________________________
Холодостійкі
______________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання для групи
РЕПОРТЕРІВ
1.
Проводити систематично інтерв’ю з
учасниками інших груп, з метою збору попередніх даних щодо просування роботи
над проектом.
2.
Фіксувати за допомогою фотозйомки перебіг
подій у групах.
3.
Створити блог « Усі вони
закохані в життя», систематично залишати там повідомлення про перебіг проекту.
4.
Готувати звернення до однокласників, інших школярів, батьків. Запрошувати їх до
обговорення.
12 вересня
Репортери доповідають
Мета нашого проекту - дати відповідь на запитання:
Ключове запитання. Як
за зовнішнім виглядом рослини з’ясувати, де її батьківщина?
Тематичні запитання. Чому
рослини різних природних зон не схожі між собою? (Чому рослини різні?)
- Чи
можуть рослини реагувати на зміни середовища існування?
- Чи
може людина керувати процесами пристосування рослин до умов довкілля?
- Чим
небезпечна зміна клімату?
- Чи можна виростити банани у
своєму садку?
Змістові запитання. У чому проявляються відмінності у зовнішньому
вигляді рослин?
- Чи виникають у зв’язку із цим відмінності у
внутрішній будові?
- Які пристосування
у будові рослин дозволяють їм жити у конкретному середовищі існування?
- Які умови
необхідно створити, щоб рослина росла і розвивалася якнайкраще?
- Що таке
акліматизація?
Комментариев нет:
Отправить комментарий